Celem kształcenia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie jest przygotowanie absolwentów do podejmowania decyzji kierowniczych na niskich i średnich poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej podmiotów działających w obrębie sektora prywatnego/publicznego/społecznego. Skuteczne pełnienie tych ról wymaga wykształcenia zdolności menedżerskich, które stanowią konglomerat zaawansowanej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych. Dzięki nim absolwent będzie gotów do efektywnego pozyskiwania informacji, komunikowania się z innymi osobami także wspomaganych wykorzystaniem technologii cyfrowych oraz wykonywania złożonych zadań i rozwiązywania problemów w wielu sferach współczesnego życia. Uzupełnieniem tak określonego profilu kompetencyjnego absolwenta jest wykształcenie na poziomie zaawansowanym zdolności do prowadzenia badań, w tym o charakterze naukowym.
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie będzie się mógł wykazać:
- na poziomie zaawansowanym teoretyczną i praktyczną specjalistyczną i ogólną wiedzą menedżerską ukształtowaną w obrębie nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin komplementarnych, użyteczną do rozpoznawania szans i kształtowania wyników organizacji w oparciu o relacje ze środowiskiem,
- umiejętnościami inicjowania własnych przedsięwzięć przedsiębiorczych oraz sprawowania funkcji kierowniczych na niskich i średnich poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej, oraz poruszania się w środowisku społecznym i gospodarczym,
- umiejętnością krytycznej oceny i uzupełniania posiadanej wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz działania na rzecz interesu publicznego z poszanowaniem zasad ESG z poszanowaniem przepisów prawa i norm etycznych w ramach wyznaczonych ról organizacyjnych i społecznych,
- wiedzą i umiejętnościami do prowadzenia badań naukowych w stopniu zaawansowanym, w tym również znajomością i umiejętnością wykorzystania technik cyfrowych i języka obcego.
a ponadto:
- motywacją do ciągłego doskonalenia osobistego i profesjonalnego,
- pozytywne postrzeganie pracy własnej i innych osób,
- zwinnej adaptacji do zmieniającego się środowiska,
- etyczną postawą wobec pracodawców, współpracowników, partnerów biznesowych i klientów.
Potencjalne miejsca pracy absolwentów to głównie funkcje kierownicze na niskich i średnich poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej w:
- małych i średnich przedsiębiorstwach działających niezależnie i w układach sieciowych;
- firmach z sektora finansów i bankowości,
- instytucjach sektora publicznego/społecznego,
- krajowych i międzynarodowych dużych przedsiębiorstwach (korporacjach).
Ponadto, uruchomienie i prowadzenie start-up’u lub przedsiębiorstwa społecznego.
Perspektywy zawodowe to przesunięcie na ścieżce kariery w stronę wysokich i najwyższych stanowisk kierowniczych bądź w przypadku własnej działalności gospodarczej prowadzenie jej w większym rozmiarze.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem pozyska wszechstronną wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do skutecznego wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w działalności gospodarczej oraz umożliwi mu profesjonalną realizację zadań menedżerskich na średnim i niskim szczeblu zarządzania w organizacjach. Uzyska wiedzą na temat strategii zrównoważonego zarządzania, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz standardów raportowania niefinansowego.
W zakresie umiejętności absolwent będzie potrafić opracowywać i wdrażać strategie zrównoważonego rozwoju, identyfikować oraz minimalizować ryzyka środowiskowe i społeczne w działalności przedsiębiorstwa. Zdobędzie zdolność zarządzania efektywnością energetyczną, gospodarką odpadami i zasobami naturalnymi, a także sporządzania raportów zrównoważonego rozwoju zgodnie z obowiązującymi standardami. Ponadto będzie potrafić efektywnie komunikować strategie zrównoważonego rozwoju interesariuszom oraz stosować innowacyjne modele biznesowe, takie jak gospodarka współdzielenia.
Dzięki rozwiniętym kompetencjom społecznym absolwent będzie świadomy wpływu swoich decyzji na środowisko i społeczeństwo, wykazuje odpowiedzialność oraz etyczne podejście do zarządzania. Będzie otwarty na innowacje i gotowy do działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ponadto będzie inspirować innych do wdrażania proekologicznych rozwiązań i efektywnie współpracować z różnymi interesariuszami. Dzięki tym kompetencjom absolwent będzie mógł pracować w sektorze biznesowym, administracji publicznej, organizacjach pozarządowych lub jako konsultant ds. zrównoważonego rozwoju, przyczyniając się do budowania bardziej odpowiedzialnych i ekologicznych strategii zarządzania.
Absolwent który zrealizował przedmioty z zakresu digital marketing pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację działań zarządczych w firmie zorientowanych na rynek i klienta, a obejmujących zestaw czynności wspierających sprzedaż wyrobów i usług, wykonywany różnymi metodami i technikami oddziaływania na nabywcę, także poprzez dobór i wykorzystanie instrumentów marketingu internetowego, który wykorzystuje m.in. płatne reklamy na stronach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Ponadto będzie znał proces planowania i realizacji koncepcji, ustalania cen, promocji, dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstw w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym. Jego warsztat menedżerski umożliwi mu efektywną komunikację marketingową oraz kreowanie i wdrażanie innowacji marketingowych poprzez odpowiednio dobrane i zrealizowane strategie sprzedaży i promocji wspomagane sztuczną inteligencją.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu influencer marketingu pozyska kompleksową wiedzę na temat strategii, mechanizmów oraz narzędzi wykorzystywanych w nowoczesnych kampaniach marketingowych opartych na współpracy z influencerami. Będzie rozumiał specyfikę rynku influencerów oraz ich wpływ na konsumentów. Dzięki zdobytej wiedzy będzie potrafił opracowywać i wdrażać strategie influencer marketingowe oraz skutecznie dobierać twórców internetowych do celów marketingowych marki. Zdobędzie umiejętność budowania autentycznych relacji z influencerami oraz negocjowania warunków współpracy. Pozna zasady funkcjonowania różnych platform społecznościowych i będzie potrafić dostosować przekaz marketingowy do ich specyfiki. Dzięki zdobytej wiedzy, umiejętnościom i kompetencjom absolwent będzie gotowy do pracy w agencjach marketingowych, działach digital marketingu, mediach, a także do prowadzenia własnej działalności jako specjalista ds. influencer marketingu.