Celem kształcenia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie jest przygotowanie absolwentów do podejmowania decyzji kierowniczych na niskich i średnich poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej podmiotów działających w obrębie sektora prywatnego/publicznego/społecznego. Skuteczne pełnienie tych ról wymaga wykształcenia zdolności menedżerskich, które stanowią konglomerat zaawansowanej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych. Dzięki nim absolwent będzie gotów do efektywnego pozyskiwania informacji, komunikowania się z innymi osobami także wspomaganych wykorzystaniem technologii cyfrowych oraz wykonywania złożonych zadań i rozwiązywania problemów w wielu sferach współczesnego życia. Uzupełnieniem tak określonego profilu kompetencyjnego absolwenta jest wykształcenie na poziomie zaawansowanym zdolności do prowadzenia badań, w tym o charakterze naukowym.
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie będzie się mógł wykazać:
- na poziomie zaawansowanym teoretyczną i praktyczną specjalistyczną i ogólną wiedzą menedżerską ukształtowaną w obrębie nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin komplementarnych, użyteczną do rozpoznawania szans i kształtowania wyników organizacji w oparciu o relacje ze środowiskiem,
- umiejętnościami inicjowania własnych przedsięwzięć przedsiębiorczych oraz sprawowania funkcji kierowniczych na niskich i średnich poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej, oraz poruszania się w środowisku społecznym i gospodarczym,
- umiejętnością krytycznej oceny i uzupełniania posiadanej wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz działania na rzecz interesu publicznego z poszanowaniem zasad ESG z poszanowaniem przepisów prawa i norm etycznych w ramach wyznaczonych ról organizacyjnych i społecznych,
- wiedzą i umiejętnościami do prowadzenia badań naukowych w stopniu zaawansowanym, w tym również znajomością i umiejętnością wykorzystania technik cyfrowych i języka obcego.
a ponadto:
- motywacją do ciągłego doskonalenia osobistego i profesjonalnego,
- pozytywne postrzeganie pracy własnej i innych osób,
- zwinnej adaptacji do zmieniającego się środowiska,
- etyczną postawą wobec pracodawców, współpracowników, partnerów biznesowych i klientów.
Potencjalne miejsca pracy absolwentów to głównie funkcje kierownicze na niskich i średnich poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej w:
- małych i średnich przedsiębiorstwach działających niezależnie i w układach sieciowych;
- firmach z sektora finansów i bankowości,
- instytucjach sektora publicznego/społecznego,
- krajowych i międzynarodowych dużych przedsiębiorstwach (korporacjach).
Ponadto, uruchomienie i prowadzenie start-up’u lub przedsiębiorstwa społecznego.
Perspektywy zawodowe to przesunięcie na ścieżce kariery w stronę wysokich i najwyższych stanowisk kierowniczych bądź w przypadku własnej działalności gospodarczej prowadzenie jej w większym rozmiarze.
Absolwent który zrealizował przedmioty z zakresu zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację zadań menedżerskich na średnim i niskim szczeblu zarządzania w organizacjach oraz związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, w tym w zakresie zielonego łańcucha wartości i raportowania niefinansowego. W szczególności będzie posiadał wiedzę na temat specyfiki realizacji tych zadań w obszarach m. in. produkcji oraz logistyki. Jego warsztat menedżerski wzbogacony o wiedzę z zakresu skutecznego przywództwa i rozwoju osobistego umożliwi mu ocenę projektów inwestycyjnych oraz poruszanie się w obrębie innowacji i zakłóceń technologicznych, elektronicznego biznesu oraz zapewnienia firmie cyberbezpieczeństwa.
Absolwent który zrealizował przedmioty z zakresu digital marketing pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację działań zarządczych w firmie zorientowanych na rynek i klienta, a obejmujących zestaw czynności wspierających sprzedaż wyrobów i usług, wykonywany różnymi metodami i technikami oddziaływania na nabywcę, także poprzez dobór i wykorzystanie instrumentów marketingu internetowego, który wykorzystuje m.in. płatne reklamy na stronach rezultatów wyszukiwarek internetowych. Ponadto będzie znał proces planowania i realizacji koncepcji, ustalania cen, promocji, dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstw w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym. Jego warsztat menedżerski umożliwi mu efektywną komunikację marketingową oraz kreowanie i wdrażanie innowacji marketingowych poprzez odpowiednio dobrane i zrealizowane strategie sprzedaży i promocji wspomagane sztuczną inteligencją.