Studia przeznaczone są dla absolwentów kierunków z dziedziny nauk społecznych (konkurs dyplomów) oraz absolwentów kierunków spoza dziedziny nauk społecznych (rozmowa kwalifikacyjna).
Celem kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie jest przygotowanie absolwentów do podejmowania decyzji kierowniczych na wysokich i najwyższych poziomach (Top Management Teams – TMT’s), w hierarchii władzy organizacyjnej jednostek działających w obrębie sektora prywatnego/publicznego/społecznego a także do prowadzenia indywidualnej i zespołowej aktywności szkoleniowej oraz doradczej. Jednocześnie zdobyta wiedza i umiejętności menedżerskie oraz ukształtowane postawy prospołeczne wzbogacone o zdolność do innowacyjnego myślenia oraz umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami cyfrowymi umożliwią swobodne poruszanie się w aktualnych i przyszłych warunkach środowiska. Dzięki tak ukształtowanym kompetencjom będą oni w stanie skuteczne pozyskiwać informacje, komunikować się, wykonywać złożone zadania i rozwiązywać problemy w wielu sferach współczesnego życia. Uzupełnieniem profilu kompetencyjnego absolwenta jest wykształcenie pogłębionych zdolności do prowadzenia badań naukowych.
Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku Zarządzanie będzie się mógł wykazać:
- w stopniu pogłębionym teoretyczną i praktyczną wiedzą specjalistyczną i ogólną ukształtowaną w obrębie nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin komplementarnych, użyteczną do rozpoznawania szans i kształtowania wyników organizacji w oparciu o relacje ze środowiskiem,
- umiejętnościami inicjowania własnych przedsięwzięć przedsiębiorczych oraz sprawowania funkcji kierowniczych na wysokich i najwyższych poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej, oraz poruszania się w środowisku społecznym i gospodarczym,
- umiejętnością krytycznej oceny i uzupełniania posiadanej wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz działania na rzecz interesu publicznego z poszanowaniem zasad ESG z poszanowaniem przepisów prawa i norm etycznych w ramach wyznaczonych ról organizacyjnych i społecznych,
- wiedzą i umiejętnościami do prowadzenia badań naukowych, w tym również znajomością i umiejętnością wykorzystania technik cyfrowych i języka obcego.
a ponadto:
- motywacją do ciągłego doskonalenia osobistego i profesjonalnego,
- pozytywnym postrzeganiem pracy własnej i innych osób,
- zwinną adaptacją do zmieniającego się środowiska,
- etyczną postawą wobec pracodawców, współpracowników, partnerów biznesowych i klientów.
Potencjalne miejsca pracy absolwentów to głównie sprawowanie funkcji kierowniczych na wysokich i najwyższych poziomach w hierarchii władzy organizacyjnej w:
- małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach działających niezależnie i w układach sieciowych,
- firmach z sektora finansów i bankowości,
- organizacjach sektora publicznego/społecznego,
- krajowych i międzynarodowych dużych przedsiębiorstwach (korporacjach).
Ponadto, własna działalność gospodarcza: uruchomienie i prowadzenie start-up’u lub przedsiębiorstwa społecznego a także niezależna aktywność consultingowa i szkoleniowa.
Perspektywy zawodowe to przesunięcie na ścieżce kariery w stronę coraz wyższych stanowisk kierowniczych bądź w przypadku własnej działalności gospodarczej prowadzenie jej w coraz większym rozmiarze lub pozostawanie w pozycji freelancera w obszarze zarządzania a także rozwój podmiotów szkoleniowych lub consultingowych.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu zrównoważonego zarządzania projektami pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację zadań analityka, wykonawcy i kierownika w zespołach projektowych w organizacjach sektora prywatnego, publicznego i społecznego. W szczególności będzie posiadał wiedzę na temat specyfiki realizacji zadań dotyczących tworzenia harmonogramów i budżetowania oraz finansowania projektów, zastosowania zwinnych metodyk zarządzania czy też projektowania procesów biznesowych. Będzie potrafił także zbudować efektywnie działający zrównoważony zespół projektowy oraz dobrać i wykorzystać narzędzia wsparcia informatycznego w kierowaniu nim.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu zarządzania publicznego na rzecz zrównoważonego rozwoju pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację zadań kierowniczych na różnych szczeblach zarządzania w organizacjach sektora publicznego. W szczególności będzie posiadał wiedzę na temat rachunkowości w sektorze publicznym, procedur zamówień publicznych, audytu i kontroli wewnętrznej w jednostkach tego sektora a także planowania przestrzennego dla źródeł energii, polityki publicznej na rzecz innowacji klimatycznych. Będzie także potrafił wykazać się interdyscyplinarnym myśleniem w zakresie zrównoważonego rozwoju miast.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację zadań kierowniczych w obszarze HRM. W szczególności będzie posiadał wiedzę na temat specyfiki realizacji zadań dotyczących kształtowania kultury organizacji, zarządzania wynagrodzeniami czy też systemów motywacyjnych. Będzie potrafił także opisać i wartościować stanowiska pracy oraz utworzyć i zarządzać zespołem pracowniczym, jak również zrealizować efektywnie proces rekrutacji personelu.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu zrównoważonego zarządzania logistycznego pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację zadań kierowniczych związanych z realizacją funkcji logistycznych organizacji. W szczególności będzie posiadał wiedzę na temat specyfiki realizacji zadań dotyczących usług logistycznych, gospodarki obiegu zamkniętego czy też sieci logistycznych. Będzie dysponował także wiedzą o środowisku, konflikcie, kooperacji i polityce jako głównych uwarunkowaniach zrównoważonego zarządzania logistycznego także w ujęciu międzynarodowym.
Absolwent, który zrealizował przedmioty z zakresu eco-friendly marketing pozyska wiedzę i wykształci umiejętności umożliwiające mu profesjonalną realizację zadań kierowniczych związanych z realizacją funkcji marketingowej organizacji. W szczególności będzie posiadał wiedzę na temat specyfiki realizacji zadań dotyczących zarządzanie marką, wykorzystania AI w marketing i zrównoważonej konsumpcji, marketingu doświadczeń i zielonych technologii marketingowych. Będzie potrafił także wykorzystać wskaźniki marketingowe na rzecz opracowania efektywnej strategii marketingowej oraz zintegrować komunikację marketingową.