Absolwent pięcioletnich studiów magisterskich na kierunku Pedagogika przedszkolna
i wczesnoszkolna uzyskuje tytuł zawodowy magistra i kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela przedszkola w różnych typach placówek wychowania przedszkolnego i nauczyciela klas I-III w szkołach podstawowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Posiada umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Program kształcenia obejmuje blok przedmiotów z zakresu języka angielskiego oraz metodyki nauczania tego języka w przedszkolu i klasach I-III. Wymagana jest znajomość języka angielskiego.
Pięcioletnie jednolite studia magisterskie na kierunku Pedagogika przedszkolna
i wczesnoszkolna (profil ogólnoakademicki) umożliwiają studentowi nabycie interdyscyplinarnej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Student zgodnie z założeniami nowego profesjonalizmu, rozwija swoje dyspozycje intelektualne i osobowościowe do refleksyjnego interpretowania rzeczywistości społecznej i edukacyjnej. W trakcie kształcenia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna student zdobywa:
- Wiedzę – pogłębioną dotyczącą rozwoju, wychowania i kształcenia dzieci, umożliwiającą identyfikację pedagogicznych/edukacyjnych przekonań oraz krytyczną refleksję nad nimi.
- Umiejętności – wysoko cenione na rynku pracy, w swojej dziedzinie, oferujące dzieciom wsparcie, rozwijające wewnątrzsterowność i odpowiedzialność, niezbędną do radzenia sobie z zadaniami i codziennością (przed)szkolną.
- Kompetencje nauczyciela – w obszarze pracy z dziećmi i uczniami także ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Przydatne do zaangażowanego uczenia się
w środowisku nauczycieli, efektywnej współpracy zarówno w zespole specjalistów, jak
i z rodzicami dzieci oraz innymi członkami społeczności (przed)szkolnej i lokalnej.
Absolwent studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej to: konstruktor, badacz, organizator, realistyczny myśliciel, ekspert i architekt środowiska uczenia się dzieci, inicjator i moderator procesu edukacyjnego, innowator wykazujący się umiejętnością tworzenia nowych rozwiązań, ale
i kreatywnego wykorzystania nowatorskich idei, strategii i metod nauczania w pracy z dziećmi; autokreator twórczo przetwarzający posiadaną wiedzę dla pomyślnego rozwoju samego siebie, wykorzystujący swoje pasje i zainteresowania (także pozapedagogiczne) na rzecz rozwoju profesjonalnego, ale i dobrostanu swoich podopiecznych, nastawiony na całożyciowe samopoznanie i samorealizację przez odpowiednie wzbogacanie wiedz i samowiedzy, analizę własnej biografii oraz adekwatne narzędzia kulturowe, w tym wywodzące się z kultury cyfrowej.