Oferta kształcenia w roku akademickim {rok}

Wyświetlanie:

Wydział

Kierunek

Forma studiów


Poziom studiów

Znalezionych naborów: {n}

Strona: 1

1. Kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Studia {typ} {forma}

Wydział Humanistyczny
Miejsce prowadzenia zajęć: Kielce

Limit miejsc: {limit}
Opłata rekrutacyjna: 85 PLN
Minimalna liczba punktów wymagana do zakwalifikowania: 31

Terminy (oferta archiwalna):
rejestracja od 2021-06-01 do 2021-07-07,
ogłoszenie wyników 2021-07-09,
składanie dokumentów od 2021-07-10 do 2021-07-15.

Limit miejsc: {limit}
Opłata rekrutacyjna: 85 PLN
Minimalna liczba punktów wymagana do zakwalifikowania: 31

Kryteria kwalifikacji

  • Absolwent z maturą międzynarodową IB
    1. :Konkurs świadectw

      Wynik części zewnętrznej egzaminu maturalnego(egzamin pisemny).

      Przedmioty:

      1. język polski
      2. matematyka
      3. język angielski lub
      język francuski lub
      język hiszpański lub
      język niemiecki lub
      język rosyjski lub
      język włoski
      4. historia lub
      wiedza o społeczeństwie
  • Absolwent z nową maturą - sprawdź swoje szanse
    1. :Konkurs świadectw

      Wynik części zewnętrznej egzaminu maturalnego (egzamin pisemny).

      Przedmioty:

      1. język polski
      2. matematyka
      3. język angielski lub
      język francuski lub
      język hiszpański lub
      język niemiecki lub
      język rosyjski lub
      język włoski
      4. historia lub
      wiedza o społeczeństwie
  • Absolwent ze starą maturą
    1. :Konkurs świadectw

      Ocena z pisemnej lub ustnej części egzaminu dojrzałości korzystniejsza dla kandydata. W przypadku braku oceny na egzaminie dojrzałości z jednego z wymaganych przedmiotów uwzględnia się ocenę z klasyfikacji końcoworocznej.

      Przedmioty:

      1. język polski
      2. matematyka
      3. język angielski lub
      język francuski lub
      język hiszpański lub
      język niemiecki lub
      język rosyjski lub
      język włoski
      4. historia lub
      wiedza o społeczeństwie

Wymagane dokumenty

  • Wydruk internetowego formularza (prawdziwość danych zawartych w formularzu, kandydat potwierdza własnoręcznym podpisem);
  • Kserokopia świadectwa dojrzałości (wraz z oryginałem do wglądu, celem poświadczenia za zgodność przez Uczelnię);
  • 1 fotografię kolorową w wersji elektronicznej - jpg, 2cm x 2.5cm, 236 x 295 pikseli – poprzez formularz rejestracyjny;
  • 1 fotografię papierową zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (taka sama jak fotografia cyfrowa dołączona do internetowego formularza rejestracyjnego);
  • Oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody (dotyczy niepełnoletniego kandydata na studia) pobierz;
  • Teczka wiązana A4 - biała;

Sylwetka absolwenta

Podstawowym celem kształcenia na studiach pierwszego stopnia (licencjackich) na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest przekazanie studentom wiedzy oraz kształtowanie umiejętności z zakresu dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach. Ze względu na specyfikę kierunku i dyscypliny, ściśle powiązanych z innymi dyscyplinami szczegółowymi z dziedziny nauk społecznych i dziedziny nauk humanistycznych, m.in. filozofią, historią, językoznawstwem, literaturoznawstwem, naukami o zarządzaniu, naukami o polityce, socjologią, prawem i etyką, studenci nabywają także umiejętności z tych dyscyplin.

Studia przygotowują do pracy w prasie, portalach internetowych, redakcjach radiowych, telewizyjnych, agencjach informacyjnych, wydawnictwach, instytucjach zajmujących się reklamą, marketingiem, public relations, instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych, a także instytucjach kultury, podmiotach gospodarczych, usługowych, stowarzyszeniach itp. Absolwenci studiów licencjackich mogą także podjąć studia drugiego stopnia (magisterskie) na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz na innych kierunkach z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.

Kształcenie na studiach pierwszego stopnia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna obejmuje, oprócz grupy przedmiotów ogólnouczelnianych i podstawowych/ kierunkowych blok przedmiotów do wyboru przez studenta:

- dziennikarstwo nowych mediów,

- realizacja radiowo-telewizyjna,

- wizerunek, promocja i reklama.

Blok przedmiotów z zakresu dziennikarstwa nowych mediów poszerza umiejętności wymagane w redakcjach prasowych i internetowych. Absolwent ma opanowany warsztat dziennikarski, w tym także warsztat fotografa nowych mediów, potrafi korzystać z różnorodnych źródeł informacji, przetwarzać je zgodnie z potrzebami różnych środków przekazu, potrafi przygotować zlecony materiał dziennikarski oraz samodzielnie dobierać tematy i proponować je do realizacji prasowej, potrafi biegle posługiwać się programami edycyjnymi, w podstawowym zakresie opanował projektowanie stron WWW.

Blok przedmiotów z zakresu realizacji radiowo-telewizyjnej umożliwia nabycie specyficznych kompetencji w zakresie sztuki autoprezentacji, emisji głosu, umiejętności posługiwania się narzędziami wykorzystywanymi w pracy reportera radiowego i telewizyjnego, przygotowania materiałów dźwiękowych i filmowych.

Blok przedmiotów z zakresu wizerunek, promocja i reklama umożliwia wszechstronne przygotowanie absolwentów w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności językowych, znajomości zasad etyki i prawa, rozwija umiejętności warsztatowe pozwalające przygotować materiały reklamowe i promocyjne w zależności od potrzeb wynikających ze specyfiki instytucji, dla których są przeznaczone.

Studenci mogą wybierać także formę pracy dyplomowej. Oprócz tradycyjnej rozprawy teoretycznej mogą przygotować projekt z zakresu PR i reklamy lub portfolio obejmujące opublikowane prace dziennikarskie.

Większość zajęć ma charakter praktyczny, a ich efektem są np. audycje w radiu Fraszka, publikacje na stronie internetowej radia, na której dostępne są materiały tekstowe, dźwiękowe i filmowe. Nowe możliwości rozwoju daje otwarte w 2020 r. nowoczesne studio telewizyjne. Studenci opracowują także i realizują projekty kampanii reklamowych dla konkretnych firm z regionu. Współpraca z lokalnymi mediami oraz instytucjami działającymi w branży PR i reklamy daje możliwość odbywania w nich praktyk zawodowych i podejmowania staży. Zatrudnieni w KDiKS praktycy zapewniają realizację programu zajęć zgodnie z aktualnymi potrzebami rynku. Dzięki nim także część praktyk odbywa się w UJK – w Uniwersyteckim Centrum Mediów. Studenci mogą także uczestniczyć w projektach podnoszących kompetencje oraz stażowych, realizowanych w Instytucie przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, np. NOWE PERSPEKTYWY rozwoju Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

2. Kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Studia {typ} {forma}

Wydział Humanistyczny
Miejsce prowadzenia zajęć: Kielce

Rodzaj naboru: uzupełniający
Opłata rekrutacyjna: 85 PLN
Minimalna liczba punktów wymagana do zakwalifikowania: 31

Terminy (oferta archiwalna):
rejestracja od 2021-07-27 do 2021-09-15,
ogłoszenie wyników 2021-09-17,
składanie dokumentów od 2021-09-18 do 2021-09-24.

Rodzaj naboru: uzupełniający
Opłata rekrutacyjna: 85 PLN
Minimalna liczba punktów wymagana do zakwalifikowania: 31

Kryteria kwalifikacji

  • Absolwent z maturą międzynarodową IB
    1. :Konkurs świadectw

      Wynik części zewnętrznej egzaminu maturalnego(egzamin pisemny).

      Przedmioty:

      1. język polski
      2. matematyka
      3. język angielski lub
      język francuski lub
      język hiszpański lub
      język niemiecki lub
      język rosyjski lub
      język włoski
      4. historia lub
      wiedza o społeczeństwie
  • Absolwent z nową maturą - sprawdź swoje szanse
    1. :Konkurs świadectw

      Wynik części zewnętrznej egzaminu maturalnego (egzamin pisemny).

      Przedmioty:

      1. język polski
      2. matematyka
      3. język angielski lub
      język francuski lub
      język hiszpański lub
      język niemiecki lub
      język rosyjski lub
      język włoski
      4. historia lub
      wiedza o społeczeństwie
  • Absolwent ze starą maturą
    1. :Konkurs świadectw

      Ocena z pisemnej lub ustnej części egzaminu dojrzałości korzystniejsza dla kandydata. W przypadku braku oceny na egzaminie dojrzałości z jednego z wymaganych przedmiotów uwzględnia się ocenę z klasyfikacji końcoworocznej.

      Przedmioty:

      1. język polski
      2. matematyka
      3. język angielski lub
      język francuski lub
      język hiszpański lub
      język niemiecki lub
      język rosyjski lub
      język włoski
      4. historia lub
      wiedza o społeczeństwie

Wymagane dokumenty

  • Wydruk internetowego formularza (prawdziwość danych zawartych w formularzu, kandydat potwierdza własnoręcznym podpisem);
  • Kserokopia świadectwa dojrzałości (wraz z oryginałem do wglądu, celem poświadczenia za zgodność przez Uczelnię);
  • 1 fotografię kolorową w wersji elektronicznej - jpg, 2cm x 2.5cm, 236 x 295 pikseli – poprzez formularz rejestracyjny;
  • 1 fotografię papierową zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (taka sama jak fotografia cyfrowa dołączona do internetowego formularza rejestracyjnego);
  • Oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody (dotyczy niepełnoletniego kandydata na studia) pobierz;
  • Teczka wiązana A4 - biała;

Sylwetka absolwenta

Podstawowym celem kształcenia na studiach pierwszego stopnia (licencjackich) na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest przekazanie studentom wiedzy oraz kształtowanie umiejętności z zakresu dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach. Ze względu na specyfikę kierunku i dyscypliny, ściśle powiązanych z innymi dyscyplinami szczegółowymi z dziedziny nauk społecznych i dziedziny nauk humanistycznych, m.in. filozofią, historią, językoznawstwem, literaturoznawstwem, naukami o zarządzaniu, naukami o polityce, socjologią, prawem i etyką, studenci nabywają także umiejętności z tych dyscyplin.

Studia przygotowują do pracy w prasie, portalach internetowych, redakcjach radiowych, telewizyjnych, agencjach informacyjnych, wydawnictwach, instytucjach zajmujących się reklamą, marketingiem, public relations, instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych, a także instytucjach kultury, podmiotach gospodarczych, usługowych, stowarzyszeniach itp. Absolwenci studiów licencjackich mogą także podjąć studia drugiego stopnia (magisterskie) na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz na innych kierunkach z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.

Kształcenie na studiach pierwszego stopnia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna obejmuje, oprócz grupy przedmiotów ogólnouczelnianych i podstawowych/ kierunkowych blok przedmiotów do wyboru przez studenta:

- dziennikarstwo nowych mediów,

- realizacja radiowo-telewizyjna,

- wizerunek, promocja i reklama.

Blok przedmiotów z zakresu dziennikarstwa nowych mediów poszerza umiejętności wymagane w redakcjach prasowych i internetowych. Absolwent ma opanowany warsztat dziennikarski, w tym także warsztat fotografa nowych mediów, potrafi korzystać z różnorodnych źródeł informacji, przetwarzać je zgodnie z potrzebami różnych środków przekazu, potrafi przygotować zlecony materiał dziennikarski oraz samodzielnie dobierać tematy i proponować je do realizacji prasowej, potrafi biegle posługiwać się programami edycyjnymi, w podstawowym zakresie opanował projektowanie stron WWW.

Blok przedmiotów z zakresu realizacji radiowo-telewizyjnej umożliwia nabycie specyficznych kompetencji w zakresie sztuki autoprezentacji, emisji głosu, umiejętności posługiwania się narzędziami wykorzystywanymi w pracy reportera radiowego i telewizyjnego, przygotowania materiałów dźwiękowych i filmowych.

Blok przedmiotów z zakresu wizerunek, promocja i reklama umożliwia wszechstronne przygotowanie absolwentów w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności językowych, znajomości zasad etyki i prawa, rozwija umiejętności warsztatowe pozwalające przygotować materiały reklamowe i promocyjne w zależności od potrzeb wynikających ze specyfiki instytucji, dla których są przeznaczone.

Studenci mogą wybierać także formę pracy dyplomowej. Oprócz tradycyjnej rozprawy teoretycznej mogą przygotować projekt z zakresu PR i reklamy lub portfolio obejmujące opublikowane prace dziennikarskie.

Większość zajęć ma charakter praktyczny, a ich efektem są np. audycje w radiu Fraszka, publikacje na stronie internetowej radia, na której dostępne są materiały tekstowe, dźwiękowe i filmowe. Nowe możliwości rozwoju daje otwarte w 2020 r. nowoczesne studio telewizyjne. Studenci opracowują także i realizują projekty kampanii reklamowych dla konkretnych firm z regionu. Współpraca z lokalnymi mediami oraz instytucjami działającymi w branży PR i reklamy daje możliwość odbywania w nich praktyk zawodowych i podejmowania staży. Zatrudnieni w KDiKS praktycy zapewniają realizację programu zajęć zgodnie z aktualnymi potrzebami rynku. Dzięki nim także część praktyk odbywa się w UJK – w Uniwersyteckim Centrum Mediów. Studenci mogą także uczestniczyć w projektach podnoszących kompetencje oraz stażowych, realizowanych w Instytucie przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, np. NOWE PERSPEKTYWY rozwoju Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Aktualności

Więcej aktualności

Oferty pracy Akademickiego Biura Karier UJK

    Więcej ofert pracy ABK

    Oferty staży Akademickiego Biura Karier UJK

      Więcej ofert staży ABK

      Oferty praktyk Akademickiego Biura Karier UJK

        Więcej ofert praktyk ABK

        Centrum Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami

        ul. Śląska 11A
        25-328 Kielce
        Godz. przyjęć:
        poniedziałek - piątek w godz. 8:00 - 15:00
        tel. 41 349-78-78

        Informacje dla kandydatów: https://www.ujk.edu.pl/pjm.html
        Strona www: https://www.ujk.edu.pl/ucwir

        Sekcja Rekrutacji

        ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce